242 018 subjects published right now from 208 institutions
Dřevěný reliéf s motivem oplakávání Krista je řazen mezi umělecká díla husitského období ovlivněná tvorbou tzv. Mistra Týnské kalvárie. Svědčí o tom jednak pašijový motiv Kristova utrpení, který v tomto období postupně vystřídal motivy Kristova narození vlivem dobového klimatu náboženské a celospolečenské krize. Zároveň odkazuje na své kořeny i formálním zhotovením, zejména prvky tradice kamenných skulptur parléřovské huti i působivostí a realističností sochařského vyjádření tzv. krásného slohu. Není příliš známo jakým způsobem se dřevořezba dostala do sbírek NM, předmět byl zapsán v rámci běžné evidence až r. 1934. Roku 1975 jej restauroval ak. sochař Karel Stádník, který soškám (kromě Krista) domodeloval uražené nosy, zřejmě pozůstatek (husitského?) ikonoklasmu.